Auditorium and Music Hall MUCA

Home / News / Auditorium and Music Hall MUCA

Algueña is a small village of two thousand people in the inland of Alicante, with an economy based on agriculture and on the production of marble. To facilitate the future cultural development of the town the municipality decided to have a building to bring together all the activities related to music and culture.

Cor Asociados Arquitectos proposed the renovation of the old barracks of the Guardia Civil that went into disuse since the Eighties and that only needed a renovation, adding the construction of a new auditorium with a seating capacity of 230 seats.

Later there was the creation of a park with an outdoor auditorium, thus creating a sort of trait d’union between the actual village and the future urban development area.

The internal courtyard is designed to allow the orchestra to perform outdoor or to set up other types of events since it is completely free of fixed elements. Moreover, it is directly connected with the courtyard in the back, where it is planned the creation of another outdoor auditorium.


Auditorium and Music Hall MUCA

Algueña è un piccolo villaggio di duemila anime nell‘entroterra di Alicante, con un‘economia basata sull‘agricoltura e sulla produzione del marmo. Per favorire il futuro sviluppo culturale della cittadina si è pensato a un edificio dove riunire tutte le attività correlate alla musica e alla cultura.

Lo studio Cor Asociados Arquitectos ha proposto la ristrutturazione della vecchia caserma della Guardia Civil in disuso dagli anni Ottanta e che necessitava solo di una riqualificazione, aggiungendo la costruzione di un nuovo auditorium dotato di una capienza di 230 posti.

In seguito si è aggiunta la realizzazione di un parco con un auditorium all‘aperto, capace di creare una sorta di trait d‘union fra il villaggio esistente e l‘area di prossimo sviluppo urbano.

Il cortile interno è progettato per consentire all‘orchestra di provare all‘aperto o per allestire altri tipi di eventi essendo completamente privo di elementi fissi. Inoltre, è direttamente in relazione con il cortile sul retro, dove si prevede la realizzazione di un altro auditorium scoperto.

Related Posts